Programma 1 Bestuur en dienstverlening

Thema's

Wat wilden we bereiken en wat zouden we daarvoor doen?

Een optimaal ingerichte website als communicatief sterk middel om zoveel mogelijk inwoners snel op weg te helpen, juist ook op het vlak van de zorg voor onze inwoners (sociaal domein)
•   Een modern ingerichte website, klantgericht, toegankelijk en gebruiksvriendelijk.
Tijdige en proactieve communicatie met inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers
•   Vaststellen van een nieuw communicatiebeleidsplan, waarbij de raad wordt betrokken in de kaderstelling van het beleid.
•   Optimaliseren van openingstijden van het Klantcontactcentrum (KCC) vanaf 2020.
De begroting en jaarrekening zijn digitaal eenvoudig toegankelijk en begrijpelijk voor inwoners
•   Digitaal ontsluiten van de begroting en jaarrekening (LIAS).

Resultaat/tijd

Middelen

Toelichting

In 2020 is deze ambitie gedeeltelijk waargemaakt. Er is gewerkt aan de inrichting en verbetering van de website. Een deel is ook nog niet gerealiseerd. De inzet van communicatie rondom de coronamaatregelen was veel omvangrijker dan verwacht en heeft geleid tot een nadeel van € 41.000. De beschikbare capaciteit is in 2020 vooral ingezet voor communicatie rondom coronamaatregelen.

Ontwikkelingen?

Tijdige en proactieve communicatie met inwoners, maatschappelijke organisaties en ondernemers
In 2020 heeft door corona de Strategische Visie op Communicatie & Participatie nog geen gestalte gekregen. In 2021 hebben we dit inmiddels opgepakt. Zoals eerder genoemd is dit veroorzaakt doordat enorm veel tijd is gegaan – en nog gaat – naar communicatie rondom corona.  Naast digitale informatie in de strijd tegen het coronavirus is extra ingezet op video, uitgebreidere informatie op de gemeentepagina in het huis-aan-huisblad, een extra Neder-Betuwe Magazine, inkoop illustratiemateriaal en andere zaken.

Openingstijden Gemeentewinkel (KCC en balie)
In 2020 zijn de openingstijden van de Gemeentewinkel verruimd. Vanaf februari was het gemeentehuis ook op de vrijdagmiddag geopend en telefonisch bereikbaar. Door de maatregelen rondom de coronacrisis, gericht op het zoveel mogelijk voorkomen van besmetting, is de dienstverlening aangepast: alleen voor zeer noodzakelijke diensten en uitsluitend op afspraak in de ochtenden en op de donderdagavond.

Deze pagina is gebouwd op 06/28/2021 09:39:57 met de export van 06/28/2021 09:29:37