Wat wilden we bereiken en wat zouden we daarvoor doen? |
---|
Een veilig en goed onderhouden wegennet
- Uitvoeren van acties en maatregelen in het Neder-Betuws Verkeers- en Vervoersplan 2018; (NBVVP), waaronder de Spoorstraat in Kesteren en de uitvoering van de fietsvoorziening op de Broekdijk;
- Faciliteren van en actief participeren in dijkverzwaring van de Waalbandijk/project Gastvrije Waaldijk (Waterschap);
- Actieve bijdrage aan voorbereidingen voor verbreding van de Rijnbrug;
- Regionaal deelnemen in mobiliteitsonderzoeken over de A15 en A2;
- Regionaal deelnemen aan projecten uit het regionaal Uitvoeringsplan Mobiliteit;
- Inzetten op verdere planvoorbereiding en overige acties rond de rondweg Opheusden en onderzoek naar de mogelijkheden voor een rondweg Ochten.
Resultaat/tijd | Middelen | Toelichting |
---|---|---|
Als gevolg van de Integrale Visie Openbare Ruimte (IVOR) en incidenteel door vertraging door Covidmaatregelen zijn niet alle projecten vanuit het NBVVP gestart en/of uitgevoerd. Dit betreft |
Ontwikkelingen? |
---|
Verbreding Rijnbrug
In het najaar van 2020 hebben de provincies Utrecht en Gelderland stappen gezet in de benodigde MER-procedure en zijn ze gestart met de voorbereidingen voor het opstellen van een inpassingsplan. De planning van de provincies is dat het voorontwerp-PIP er ligt in het eerste kwartaal van 2021.
Fietspad Broekdijk
Er is gestart met de werkzaamheden voor de aanleg van een fietspad langs de Broekdijk.
A2/A15
In het Bestuurlijke Overleg Meerjarenprogramma Infrastructuur Ruimte en Transport (BO MIRT) zijn er afspraken gemaakt over het voorkeursalternatief van de verbreding van de A2 (Deil - Empel) naar 2 x 4. In dit voorkeursalternatief zitten verbeteringen in het knooppunt Deil met de A15.
Ook is afgesproken dat het Rijk en de Provincie Gelderland in gesprek gaan over de A15 tussen Deil en Valburg. Dit doen ze als de nieuwe verkeerscijfers voor 2030/2040 daar aanleiding voor geven. Die cijfers komen in de loop van 2021 beschikbaar.