Paragrafen

Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen

Beleidskader: Neder-Betuws Verkeer- en Vervoerplan (NBVVP)
Uitgangspunt is het Neder-Betuws Verkeer- en Vervoerplan (NBVVP) dat in maart 2018 is vastgesteld. Het plan gaat over de verkeerscirculatie, de verkeersveiligheid, het openbaar vervoer, de fietspaden en de kwaliteit van de leefomgeving. De oplossingsrichtingen/maatregelen in dit NBVVP zijn opgenomen in een uitvoeringsprogramma.  

Kwaliteitsniveau
Conform landelijk beleid stimuleren wij binnen de gemeente Neder-Betuwe gewenste/noodzakelijke (auto)mobiliteit voor (economische) ontwikkeling. Deze automobiliteit mag niet leiden tot ongewenste effecten voor de verkeersveiligheid en de kwaliteit van de leefomgeving. Daarnaast zetten we ons in voor het (verder) stimuleren van alternatieven voor autoverplaatsingen, gericht op het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer. Het stimuleren van beide vervoermiddelen draagt bij aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van kernen.

Financiële consequenties

Voorziening conform het beheerplan Verkeer en Vervoer Beheerplan 2019-2025.

Stand voorziening  01-01-2020

Toevoeging

Vrijval

Aanwending

Stand voorziening  31-12-2020

Stand voorziening cf beheerplan en begr.2020

Verschil

1.025.131

119.231

714.000

59.902

370.460

349.362

-21.098

Er stond voor 2020 een bedrag van € 20.000 aan onderzoeken naar school-thuisroutes. Dit onderzoek is niet uitgevoerd, omdat medewerking van de scholen van belang is. Door schoolsluitingen e.d. was een dergelijk onderzoek niet haalbaar. De rest zijn overige kleine verschillen.

Deze pagina is gebouwd op 06/28/2021 09:39:57 met de export van 06/28/2021 09:29:37